Sursa imagine: pexels.com

De ce ne simțim corpul rigid după somn. 4 cauze posibile

Cu toții ne dorim ca dimineața să ne trezim odihniți, energizați și pregătiți pentru ziua care urmează. Din nefericire, pentru mulți oameni diminețile nu încep astfel. Rigiditatea încheieturilor, a mușchilor sau senzația de inflamație de la nivelul articulațiilor ne limitează mobilitatea și pot crește disconfortul resimțit la primele ore ale zilei. Mulți asociază această senzație cu înaintarea în vârstă și cred că este normal să se întâmple acest lucru. De fapt, cauzele sunt cu totul altele.

Uneori, rigiditatea musculară sau articulară de dimineață poate avea legătură cu calitatea somnului sau a saltelei ori a pernei. Alteori poate fi cauzată de o inflamație la nivelul articulațiilor. Indiferent de situație, atunci când rigiditatea corpului apare în fiecare dimineață, devine deranjantă sau este însoțită și de dureri, este bine să ne adresăm unui medic specialist. Iată care sunt principalele cauze ale rigidității articulare și ce este de făcut:

Apariția unei afecțiuni inflamatorii

Afecțiunile inflamatorii sunt principalele responsabile pentru durerile, disconfortul și lipsa de mobilitate a articulațiilor, pot apărea în orice moment, iar unele dintre ele nu au o cauză concretă, apariția lor fiind legată mai degrabă de factori genetici sau de risc. Spre exemplu, poliartrita reumatoida afectează mai des femeile decât bărbații, este mai frecventă în rândul persoanelor de peste 55 de ani, iar riscurile apariției sale sunt mai mari în cazul fumătorilor sau celor care suferă de obezitate.

Este esențial ca bolile articulațiilor să fie diagnosticate cât mai devreme, astfel încât tratamentul să înceapă încă din fazele incipiente ale afecțiunii. Cu cât sunt descoperite mai devreme aceste boli, cu atât poate fi scăzut riscul apariției unor complicații, prin aplicarea unui tratament corespunzător și prin respectarea indicațiilor medicului specialist.

Depunerea unui efort fizic mare, după o perioadă de inactivitate

Dacă ai început de curând să faci sport sau ai reînceput o activitate fizică după un timp de repaus, s-ar putea să te confrunți cu o senzație de rigiditate la nivelul articulațiilor, precum și al musculaturii. Până când organismul se obișnuiește cu efortul fizic este bine să nu îți forțezi limitele și, indiferent de forma în care te afli, să nu sari niciodată peste minutele de încălzire și să îți rupi puțin timp, la finalul antrenamentului, pentru a face câteva întinderi și a-ți relaxa musculatura. De asemenea, ai grijă să te hidratezi suficient, atât în timpul antrenamentului, cât și la final și să bei cel puțin 2 litri de apă zilnic.

Efectul stresului asupra organismului

Stresul eliberează în corp un hormon care poate duce la creșterea nivelului de inflamație din organism. Pe lângă acest lucru, atunci când suntem stresate, mușchii sunt mai tensionați și putem resimți dureri sau rigiditate, în special la nivelul gâtului sau spatelui. Exercițiile, yoga și masajul pot reduce inflamația din corp, îmbunătățind circulația sângelui în mușchi. De altfel, yoga este un antrenament foarte bun pentru îmbunătățirea flexibilității și poate fi benefică pentru a te scăpa de disconfortul resimțit la nivelul articulațiilor.

Vicii precum fumatul

Fumatul îngreunează irigarea oaselor și țesuturilor cu sânge oxigenat și limitează schimbul de oxigen și dioxid de carbon în sânge, scăzând calitatea acestuia. Rezultatul poate fi o musculatură slăbită, iar în cazul celor care fac sport, acest lucru se va traduce printr-o performanță mai scăzută sau risc mai crescut de accidentare.

Ce poți face pentru a-ți îmbunătăți mobilitatea

Există mai multe metode prin care poți combate rigiditatea musculară și articulară resimțită dimineața:

-    Asigură-te că dormi suficient pentru a-ți reenergiza și reface corpul.
    Îmbracă-te adecvat pentru vremea de afară. Atunci când ne este frig, articulațiile pot deveni sensibile și rigide.
-    Fă câteva exerciții ușoare de întindere înainte de a te da jos din pat, dimineața.
-    Hidratează-te pe tot parcursul zilei.
-    Adoptă o dietă cât mai sănătoasă, reducând cantitatea de carbohidrați din alimentație, precum și ingredientele care nu sunt de origine naturală (îndulcitorii, conservanții alimentari sau coloranții artificiali).
-    Continuă să faci sport, însă nu îți forța organismul și ține cont de limitele pe care ți le impune propriul corp.

Autor: avantaje.ro
25.03.2020 Caleidoscop
1482
0

Comentarii 0