Sursa imagine: csid.ro

Sistemul imunitar și obiceiurile care îl ajută

În plină iarnă, sistemul imunitar este pus la grele încercări. Bolile sunt la orice pas și trebuie să ai grijă de organismul tău să nu se îmbolnăvească. Anul acesta renunță la pastile și optează pentru obiceiuri sănătoase care îți țin sistemul imunitar în picioare.

Sistemul imunitar și obiceiurile care îl ajută


Alimente integrale
Renunță la alimentele procesate, făcute în laboratoare și fabrici. Alege să cumperi alimente în starea lor naturală și gătește-le acasă, fie că e vorba de carne, lactate sau legume și fructe. Alimentele procesate conțin multe chimicale și E-uri nesănătoase.

Fructe și legume
Elimină zahărul din alimentaţie şi înlocuieşte cu fructe şi legume pentru a-ţi satisface nevoia de dulce.

Polen crud
Conține lactofermenți și ajută la echilibrarea florei intestinale. Conține enzime care ajută la absorbția de vitamine și minerale din alimente. Conține și antioxidanți care acționează împotriva radicalilor liberi. Polenul este un bun antiseptic și antibiotic natural.

Ulei presat la rece
Înlocuieşte uleiurile vegetale rafinate cu uleiuri presate la rece.

Probiotice naturale
Introdu în dietă murături, iaurt, kefir de apă sau de lapte, kombucha, kimchi. Sunt hrană bună pentru microbii buni din intestin.

Alimente pentru un sistem imunitar puternic

Legume verzi

Alimente indicate: spanac, kale, stevia, pătrunjel, rucola, valeriană. Sunt bogate în vitamina C, un antioxidant care stimulează producţia de celule albe şi anticorpi.

Scoici şi leguminoase
Leguminoasele sunt o sursă bună de proteină vegetală şi de zinc. Tot pentru zinc poţi mânca scoici şi carne de crab, precum şi vită şi curcan.

Nuci şi seminţe
Alege nuci şi seminţe ca gustare. Sunt bogate în vitamina E, care ajută corpul să lupte cu bacteriile şi virusurile.

Farfurie diversificată
Jumătate din farfuria ta să fie mereu plină cu legume cât mai diverse. Așa ai un aport maxim de bioflavonoizi, fitonutrienţi care protejează corpul împotriva atacurilor externe dăunătoare.

Usturoi şi chili
Usturoiul, ceapa, ardeiul iute și chili conţin mucolitic, un agent care lichefiază mucusul produs în exces în timpul răcelii sau gripei.

Autor: clickpentrufemei.ro
Sursa: csid.ro
10.12.2018 Caleidoscop
1169
0

Comentarii 0