Sursa imagine: agora.md

Peste 1200 de petiții, depuse la Agenția pentru Protecția Consumatorilor în primele luni ale acestui an

În primele luni ale anului 2018, peste 1200 de petiții au fost transmise Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP). În cele mai multe cazuri, consumatorii au reclamat cazuri în care au beneficiat de servicii sau produse neconforme.

Din totalul celor 1212 petiții înregistrate, APCSP a examinat 766, iar altele 143 sunt în proces de examinare. Totodată, peste 300 de petiții au fost readresate altor autorități. În rezultatul examinării petițiilor, 136 de consumatori care au procurat produse neconforme și-au primit banii înapoi. Potrivit Ministerului Economiei și Infrastructurii, în alte 45 de cazuri au fost aplicate amenzi în sumă totală de 176 mii lei.
 
Cele mai frecvente cazuri în care se adresează cetățenii la APCSP vizează prestarea serviciilor neconforme. Acestea au fost invocate în jumătate din petițiile analizate de responsabili. Astfel consumatorii au fost nemulțumiți de servicii de taxi, hoteliere, comunale, telefonice, de transport auto și aerian. Cetățenii au mai reclamat cazuri în care au achiziționat telefoane mobile și electrocasnice neconforme.
 
„Numărul mare de petiții, pe de o parte, arată că încă mai avem de lucru la respectarea prevederilor legislației în domeniul protecției consumatorilor, precum și la controlul de stat privind corespunderea produselor şi a serviciilor plasate pe piață, iar pe de altă parte, această cifră demonstrează că cetățenii sunt activi și au încredere în atribuțiile Agenției și drepturile, dar și interesele lor legitime vor fi protejate”, a menționat Chiril Gaburici, ministrul Economiei și Infrastructurii.
Autor: Moldpres
31.10.2018 Actual
313
0

Comentarii 0