Sursa imagine: captura Google Plus

103 metode de promovare online a unui site

Echipa noastra va ofera 103 tehnici de optimizare seo, care va poate creste valoarea paginilor web ale siteului web. Nu garantam ca aceaste metode dau rezultat pentru orice site, dar sunt esentiale pentru a creste puterea siteului dumneavoastra in motorul de cautare Google.

1. Inscrierea in directoare (romanesti si straine ) – O tehnica mai veche, care aduce inca rezultate scontate. Inscrierea in directoarele romanesti si straine se poate face manual sau semi-automat folosind applicatii gratuite gen AI Roboform sau Website Submitter (750 de directoare romanesti sau directoare moldovenesti incluse si 4500 in total).

2. Publicarea de anunturi (classifieds) – Publicarea de anunturi in siteuri de anunturi publicitate romanesti sau straine poate sa aduca nu numai linkuri dar si un numar considerabil de potentiali clienti care vor folosi contactul direct (telefon, adresa).

3. Profil pe Facebook. Creaza un profil pe unul sau mai multe siteuri de socializare. In acest moment, varful de lance al siteurilor de socializare este Facebook.com. In mod clar trebuie sa ai o pagina in cadrul acestui site de socializare, dar si pe alte siteuri de socializare.

4. Publicarea de comunicate de presa – Daca aveti un produs/serviciu nou si demn de anuntat, puteti folosi publicarea in siteuri de comunicate de presa. Pentru international exista solutii platite gen PrLeap sau free cum e OpenPr.

5.  Promovarea fluxului  de stiri RSS (feed RSS) – Publicarea unui feed RSS (flux RSS) in directoare de bloguri sau feed sites poate aduce un numar considerabil de vizitatori. Feed Submitter va permite acest lucru, inscrierea feedului in 200 siteuri de feeds si directoare de bloguri.

6. Linkuri in Wikipedia – O sursa veche ce-i drept, este wikipedia, de aici poti avea cateva linkuri bune care insa au urmatoarele caracteristici: a) aduc trafic mult, si in marea lui parte targetat – chiar vin oamni interesati de produsul/serviciul respectiv si b) – nu au nici un strop de valoare in SE – pentru ca au nofollow.

7. Cumpararea de linkuri directe pe diferite siteuri. Metoda de cumparare de linkuri este in principiu penalizata de Google, insa cum algoritmii motorului de cautare difera de la luna la luna, putem merge pe aceasta tehnica de optimizare seo.

8. Linkuri prin Stumbleupon – Atentie la Stumbleupon – o retea sociala alternativa celor gen digg.com. Instaleaza toolbarul lor, compune un articol de calitate si inscrie articolul in sistemul lor. Incearca sa te implici, sa ajuti alti membrii si sa iti adaugi prieteni in profilul tau. Solicita alti membri sa faca review la ceea ce ai scris daca le-au placut articolele tale.

9. Articole folosind link baiting – Scrie texte care aduc controversa in discutie, care critica si care vor genera automat linkuri si discutii. Alege cu atentie personalitati cunoscute, critica siteuri sau branduri populare.

10. Linkuri platite in directoare – Daca este sa alegi in a plati pentru plata in directoare atunci poti plati pentru o inscriere in directoare platite si cu autoritate gen Yahoo!, BOTW, Business, JoeAnt etc.

11. Inscriere in Dmoz – DMOZ este un excelent mod de a incepe inscrierea in directoare odata ce siteul tau a ajuns la maturitate, insa in majoritatea cazurilor aprobarea noului tau site va dura. E preferabil sa studiezi modul in care celelalte siteuri sunt inscrie si sa incerci sa te incadrezi in formatul de descriere impus de categorie.

12. Comentarii in bloguri, forumuri, comunitati – O buna strategie de obtinere de linkuri este comentariile si participarea in discutii legate de subiectele de pe nisa ta. Nu este de ajuns sa ai doar un continut de calitate in articolele tale, vei avea nevoie si de putin self marketing, de realizarea unor legaturi cu alti jurnalisti, bloggeri, antreprenori.

13. Scrie si publica articole in siteuri foarte importante – Scrie articole in siteuri importante din nisa ta sau gaseste pe cineva care sa iti scrie un articol.

14. Semnatura in forumuri – Activezi in forumuri? Foloseste semnatura in aceste forumuri si scrie un text in semnatura care sa atraga atentia impreuna cu un link catre siteul tau. Daca ai posibilitatea sa folosesti un Feed RSS in profilul tau atunci poti sa faci sa apara in ultimele noutati din blog langa numele tau de utilizator.

15. Linkuri in templaturi (modele site) gratis – poti obtine o multime de linkuri rapide daca sponsorizezi templaturi gratis pentru CMS-uri populare gen WordPress, Joomla, Drupal etc. Linkul tau va aparea in tema siteului ceva de genul “Design by www.” in partea de jos a blogului si poate sa iti aduca un numar important de linkuri.

16. Solicita un review la site/produs/serviciu intre cunoscutii tai – Roaga un familia, prieten sau coleg sa arunce o privire peste siteul/produsul/servicul tau si sa publice un articol pe aceasta tema.

17. Organizare de concursuri – Adauga un concurs pe site; vei obtine cu siguranta linkuri gratis de la participanti.

18. Realizeaza ping catre serverele de RPC blogging – Odata ce publici un post in blog ai posibilitatea de exemplu cu Feed Submitter sa anunti ping serverele (gen Pingomatic, Pinggoat, Bloglines) de noul tau post de noul tau blog post. Vei fii astfel pe pagina de pentru cateva ore.

19. Crearea de aplicatii virtuale gen ElFYourSelf, Lepregram, Muglets. Rezultatul poate sa fie fantastic. Posibilitatea de a atrage linkuri naturale, dand userului care foloseste aplicatia posibilitatea de a adauga un link spre aplicatia sa personalizata. Eventual si un call-to-action la finalul aplicatiei, care sa incurajeze userii sa le arate prietenilor ce au realizat.

20. Guest posturi pe bloguri (linkuri editoriale) – scrierea de guest post-uri pentru bloguri cu trust mai mare, eventual din aceeasi nisa pentru obtinerea de linkuri editoriale (one-way, in-text, naturale, de pe site-uri cu trust mare).

21. Widget-uri WordPress sau pentru Ajax Home Pages (ex: my.yahoo.com) – widget-urile WordPress pot fi adaugate cu un link din control panel-ul wordpress al userului care il foloseste (linkuri mai putin utile), in implementarea pe pagina a widget-ului (ex: “cforms is provided by www.amigio.ro”) si in cazul in care sunt de calitate/utile, au potential de atragere de linkuri in liste, review-uri, etc.

22. Cumpararea directa de linkuri – probabil cea mai directa metoda de a aduce un link si anume contactarea prin e-mail, telefon sau IM a webmaster-ului site-ului de pe care vrei sa aduci linkul.

23. Lepse – o metoda mai putin folosita in blogosfera internationala, dar foarte populara la noi. Cel care accepta leapsa, de obicei pune link catre cel care i-a trimis-o sau cel care a pornit-o initial.

24. Flagship content sub forma de liste – spre exemplu, creearea unei liste cu cei mai buni 100 de bloggeri din 2008, cu ping direct catre ei. Functioneaza pentru link building doar daca blogger-ul/site-ul care creeaza flagship content-ul are deja un anumit grad de reputatie si popularitate.

25. Badge-uri – merge mana in mana cu metoda de mai sus (flagship content prin liste). Spre exemplu cand creezi lista cu cei mai buni 100 de bloggeri, le poti da ocazia sa isi puna pe site un badge grafic cu “Top 100 Bloggeri” si cu un link catre lista in care e mentionat.

26. Publicarea de articole – Publicarea unui articol relevant si includerea unui link catre siteul autorului, este la fel o tehnica clasica care poate aduce linkuri de calitate.

27. Link exchange – adaugarea unui link extern catre un alt site, care la randul lui adauga un link catre site-ul tau.

28. Trei link exchange – acelasi proces ca la link exchange-ul normal, doar ca in 3-way link. A pune link catre site-ul B, iar site-ul B linkeaza catre C (A si C fiind de obicei detinute de aceeasi persoana/companie).

29. Publicarea de whitepapers – Un whitepaper poate sa fie un document, ghid, raport care analizeaza o anumite problema si incearca sa o rezolve. Folosit in scopuri comerciale un astfel de document trebuie sa puna accent pe solutii oferite, sa educe, sa genereze la randul lui “leads”.

30. Link in filmele publicate pe YouTube etc. – Daca publici filme pe YouTube atunci e o idee buna ca in descrierea filmului sa introduci linkuri catre produsele tale, daca sunt relevante subiectele filmului.

31. Magazine online pe platforme gratuite – Daca vinzi produse sau vrei sa vinzi cadouri pentru fani te poti folosi de magazine pe platforme gratuite gen CafePress, Ecrater, ShareIt etc, in profilul lor vei putea sa scrii cateva date despre servicii produse. Uneori oferind o alternativa la shopurile clasice, ai posibilitatea sa ajungi la clienti in care mod normal nu ai ajunge.

32. Articole promovate pe siteuri de social media, socializare cu vot, ex. Problogger, Ghidoo, Blogoree, etc. poate sa aduca un numar impresionant de vizitatori.

33. Crearea unui sistem de afiliere cu link Seo Friendly ( de genul: http://www.amigio.ro/web-design/ )

34. Oferirea de servicii gratuite in schimbul unui link – Esti “mester” in un anumit domeniu? Ai posibilitatea sa iti ofer serviciile in schimbul unui link. Daca poti sa construiesti un logo, sa scri un articol, sa programezi, astfel de oferte sunt imbratisate de comunitatile de webmasteri gen Seopedia, DigitalPoint etc

35. Tool-uri online gratuite – O aplicatie online care executa anumite operatii si care este gratis poate sa aduca vizitatori si linkuri. Daca ea este un simplu un toolbar, Google Page Rank checker sau un encoder base 64, important este sa fie gratis si sa fie online, vizitatorii si linkurile aferente vor veni singure.

36. Linkuri din podcasting – un interviu la un post de radio, sau tranpunerea audio a unui articol poate sa genereze backlinkuri in nisa ta. De asemenea un flux de podcasturi se poate inscrie in directoare de podcasturi, in canale RSS care pot sa fie accesate din diferite sisteme.

37. Dezvoltarea de aplicatii desktop gratuite  si nu numai si inscrierea lor in directoare de software – O aplicatia desktop de calitate poate sa aduca prin inscrierea in siteuri de software gen Download. Metoda poate sa fie urmata de crearea de video tutoriale/demo pentru ele si publicarea lor in YouTube like sites.

38. Programe de afiliere (depinde de nisa de piata) - Afilierea este unul dintre subiectele relativ noi in Romania, ignorat de-a lungul timpului. Un program bine organizat de afiliere, in care se ofera un procentaj mare de profit pentru afiliati poate sa aduca rezultate foarte bune.

39. Publicarea softurilor/scripturilor pe site-uri de reviews – Cere si vei primi, iata o lista cu astfel de siteuri care accepta review requests.

40. Organizeaza de evenimente “offline” care au ecou si in mediul online.

41. Lanseaza initiative dedicate bloggerilor – Initiativele pe Romania dar si cele locale pot aduce o multime de publicitate din partea celor care participa.

42. Obtine interviuri cu autoritati din domeniu si vei primi linkuri si o expunere din partea celor interesati in nisa ta. Intrebarile daca sunt bine alese si inca neclarificate (poate chiar incomode) pot sa aduca rezultate superbe.

43. O pagina relevanta pe Squidoo (lens), pentru un anumit tag in care linkul tau impreuna cu alte linkuri din aceasi nisa este o idee excelenta de a aduna linkuri din context relevant. Important e ca numele lensului sa fie relevant pentru cuvintele care le urmaresti: submission.

44. Fa un review la o aplicatie absolut noua sau la o carte de abia aparuta, informatia va fi preluata si comentata.

45. Participa la conferinte; cand participi la conferinte obtine imagini si ofera aceste imagini pe siteul tau. Linkul se va raspandi rapid, exemplu concludent, primul comentariu care partine lui Adriana Iordan.

46. Lanseaza o extensie gratis de Firefox, un widget pentru Google sau WordPress, o aplicatie Facebook sau alt tip de plugin pentru reletele sociale.

47. Marcheaza articolele tale cu un tag in Technorati

48. Raspunde intrebarilor din Google Groups, Yahoo Groups, Usenet sau alte grupuri publice legate de tematica siteul tau si adauga linkuri relevante in intrebarile si raspunsurile tale.

49. Raspunde intrebarilor din Yahoo! Answers, Live Qna, Askville de la amAzon sau in alte siteuri de gen si adauga linkuri relevante

50. Cauta domenii vechi care expira (via Snapnames, Enom, Pool etc) si care au trafic si redirecteaza traficul catre tine (dupa backorder).

51. Scrie o carte sau un studiu si ofera acest studiu gratis

52. Scrie reviewuri despre carti sau produse in Amazon, Epinions, Revoo si foloseste si url-ul tau

53. Ofera sa iti publici un articol ca si “guest blogger” in un site de newsuri mai mare sau alt blog respectat din industrie

54. Ofera versiuni gratis sau trial in schimbul feedbackului

55. Adauga un link din profilul de pe o retea sociala gen LinkedIn, Xing si pe retelele sociale romanesti si optimizeaza pentru retele sociale.

56. Obtine linkuri prin microblogging gen Twitter, Jaiku etc

57. Plateste bloggeri (sau acorda premii, recompense) sa mentioneze produsul in posturi din bloguri lor sau foloseste servicii specializate precum PayPerPost

58. Aminteste de siteul tau in un post, comentariu pe Myspace

59. Incearca sa scri un articol pentru un anumit topic in About.com

60. Inscrie linkul tau in siteuri locale, regionale care apartin tari, judetzlui, regiunii din care faci parte

61. Inscrie siteul tau in Google Local Business Center si creeaza un profil complet cu adresa, telefon, url. Mai nou exista posibilitatea sa adaugi imagini cu produse si cu locatia, filme despre firma, produse si chiar si cupoane.

62. Inscrie-te in organizatii relevante pentru nisa ta, organizatii locale (ex pentru IT: ASP, OISV, IHK – echivalentul camerei de comert din regiunea ta etc)

63. Foloseste in contul de YouTube un link catre siteul tau

64. Publica imagini pe Fotolia si adauga un link in profil

65. Creeaza campanii PPC si nu te limita doar la Google Adwords, Target etc.; foloseste si programe pay per click de nisa sau mai putin populare: Microsoft adCenter, Yahoo Search Marketing.

66. Creeaza o lista cu top antreprenori/top specialisti din nisa ta, cu siguranta cineva va aminti postul tau

67. Trimite o cerere de review catre siteuri de review gen Killerstartups, Photographyreview etc

68. Urmareste cine a publicat articolele tale, comunicatele de presa si ofera acestora informatii suplimentare, anunturi de noi lansari si informatii eventual pentru prima data oferite public.

69. Urmareste noutatile din nisa ta si incearca sa te folosesti de ele, scrie un review sau o nou opinie legate de ele (ex: Techmeme)

70. Publica regulat anunturi pe siteuri in alte limba decat romana.

71. Pune link catre siteul tau pe Xbox live

72. Pune linkuri in articole site-ul tau spre alte pagini ale site-ului. Sunt multe persoane care copiaza articole, dar nu scot linkurile din comoditate, nestiinta sau din cauza ca articolele sunt preluate automat. Astfel te alegi macar cu linkuri daca ti se fura continutul

73. Promoveaza folosind agregatoarele romanesti si inscrie posturile tale in lista de agregatoare romanesti de bloguri sau noutati gen eConsultant, Click-click etc

74. Creaza un tutorial video legat de produsul sau serviciul tau si foloseste un link in prezentarea video si in descrierea filmului. Posteaza acest film pe YouTube, Aol Video etc

75. Monitorizeaza linkurile aparute pentru o anumita cautare sau pentru concurenta prin Google Alerts si incearca sa obtii linkuri in acelasi loc. Fii agresiv si cauta sa intreci concurenta.

76. Foloseste-te de Amazon, eBay, Okazii  sau alt site de licitatii online pentru a obtine trafic, gaseste o metoda de a-ti vinde produsul, servicul sau alt element care promoveaza siteul ( cupon, credit etc )

77. Promoveaza siteul tau folosind retelele de file sharing P2P. De exemplu poti sa iti promovezi un podcast sub numele “Tehnici_de_optimizare.pdf″, foloseste url-ul tau si promoveaza acest fisier ca torrent, link de eDonkey, eMule etc

78. Completeaza un testimonial. O poti face pentru firma care a construit tema siteului tau, pentru proiectele open source care le folosesti in firma ta etc. Folosesti un open source, trimite un astfel de testimonial si cu putin noroc va fi publicat.

79. Valideaza siteul tau ca find XHTML (valabil pentru unele siteuri web) valid si incsrie-l in siteuri gen W3C Sites, OSWD, OpenWebDesign etc

80. Adauga linkuri in partea de jos a RSS-ului (fluzului de stiri) astfel incat daca este preluat continutul de pe alte siteuri va include un link catre tine

81. Participa la concursuri unde crezi ca produsul sau servicul tau are o sansa. In majoritatea cazurilor vei fi rasplatit cu un link.

82. Publica detalii in diferite sisteme wiki. cauta sa te orientezi pe sisteme wiki din nisa ta si nu spama.

83. Creaza un profil pe siteuri gen Slideshare, Slideboom etc si adauga prezentarile PPT online. Adauga un link in profilul tau.

84. Cauta siteuri care mentioneaza numele siteului, numele tau sau numele produsului, serviciului tau (Google Alerts e superb pentru asta) si care nu au link catre tine.

85. Aminteste in posturile tale de pe blog posturi de referinta in industrie si astfel folosindu-te de blog trackbacks vei avea o referire din partea postului amintit.

86. Creeaza un “blog ferma”, un blog post comun al mai multor bloggeri (exemplu, acest post)

87. Daca produsul tau este de unul tip download, poti sa te folosesti de siteuri de one day offer: BitsDuJour, GameDuJour, GiveawayOfTheDay, DOD etc

88. Creeaza mini bloguri cu linkuri catre siteul tau, folosind continut unic

89. Cauta produse/servicii complentare si vinde produsele tale prin up-selling si bundling si cele complementare prin cross-selling, astfel vei obtine linkuri si expunere

90. Daca produsul tau este unul digital promoveaza prin platforme gen: Apple downloads, Android Maket etc

91. Nu te limita doar la promoarea regionala si fa SEO international, regional si demografic. Ofera pagini ale produsului sau serviciului in limbi de circulatie internationala ES, DE, FR, EN si promoveaza specific acestor tari ( ex Germania: publicare articole in germana, bookmarking in MisterWong etc ). Promoveaza pentru minoritati folosind ethno marketing.

92. Inscriere in live bookmarks – ex: Del.icio.us, Ma.gnolia.com, Furl etc

93. Link in profilul tau de hi5, facebook, twitter si postarea de comentarii cu link “prietenilor” tai.

94. Adauga link in profilul tau de 360.yahoo.com si pune link-ul si la status.

95. Promovarea folosind data feeds pe sistemele de comparare a preturilor romanesti precum Price.ro, Shopmania.ro, Compari.ro, Smartbuy.ro etc

96. Publica poze pe Flickr cu produse, sau legate de servicii si adauga linkuri in comentariile pozelor. Foloseste si Uramareste taguri care sunt relevante

97. Publica produsul pe siteuri gen shopping community, retele sociale destinate cumparaturilor gen Kaboodle, RetailMeNot etc

98. Creeaza si publica un cupon la produse pe siteuri de cupoane cunoscute etc

99. Comenteaza relevant in shoutboxuri Oggix

100. Creaza si completeaza un profil complet in Aboutus.org

101. Crearea de ancore – linkuri catre site, in care sa fie incluse cuvintele cheie

102. Sponsorizare – vor veni multe linkuri inspre siteul dumneavoastra

103. Promovarea prin CSE (Comparison Shopping Engines) este o metoda specifica siteurilor care au un produs la vanzare si de adreseaza pietii externe. Solutiile specifice gen Shopzilla, Yahoo Shoppping sau Google Product Search pot aduce cresteri mici insa targetate. Cei care folosesc CSE sunt deja hotarati ce vor sa cumpere, voua va ramane sai convingeti sa treaca de shopping cart. Majoritatea siteurilor de mai sus accepta si data feeds cu produsele care le aveti.

Autor: Amigio
Sursa: amigio.ro
29.05.2012 Caleidoscop
10258
0

Comentarii 1

  • selina:

    Mărturia unui creditor cinstit că doamna Selina Molino care mi-a facut fericit.
    mi se spune Edith Loitte am franceză, vreau un credit de 21.500 de euro acum sa a fost o lungă perioadă de timp și oamenii m-au inselat foarte mult și i-am cunoscut un om a numit Filip la început nu l-am crezut, dar să te mint dragi prieteni, acestui om mea servi în mai puțin de 48 de ore și se făcea lui că plăcerea mea și am încercat să-l publice pe toate site-urile Belg și franceză, Canada, toate emagne. Aveți grijă să nu se alăture adresa de email: selinamolino@outlook.fr

    17.02.2015 11:49